• Cikkek
  • Belföld
  • Külföld
  • Vállalkozás
  • Újság
  • Megrendelés
  • Rólunk
  • Kapcsolat
  • Olvasói vélemény
  • Cikkek
  • Belföld
  • Külföld
  • Vállalkozás
  • Újság
  • Megrendelés
  • Rólunk
  • Kapcsolat
  • Olvasói vélemény
  • Home
  • Belföld
  • Mi lesz a bónuszbesorolással, ha szünetel a kötelező?

Mi lesz a bónuszbesorolással, ha szünetel a kötelező?

2020.09.14.2020.09.14. Mi lesz a bónuszbesorolással, ha szünetel a kötelező? bejegyzéshez a hozzászólások lehetősége kikapcsolva

A forgalomból kivont busz kötelezője szünetel, de vajon befolyásolja ez a biztosításom bónuszfokozatát? – kérdezte olvasónk.

Amikor egy buszt kivonunk a forgalomból, akkor a kivonás ideje alatt a kötelező biztosítás szünetel. A szünetelést nem kell külön bejelentenünk, mert a  biztosítót a kötvénynyilvántartó szerv értesíti a kivonásról. A szünetelés a forgalomba való visszahelyezés napjáig tart, de legfeljebb egy évig. Ha egy év elteltével a járművet nem helyezzük vissza a forgalomba, akkor a biztosítása automatikusan megszűnik. Ilyenkor az ismételt forgalomba helyezéshez új biztosítást kell kötni.

A forgalomból történő kivonással a  bónuszfokozatunkat nem veszítjük el, ha az nem tart tovább 2 évnél. Ha ugyanis nincs a nevünkön semmilyen jármű, akkor a biztosítás 2 évig megőrzi a besorolását. Ha két évvel később kötünk új biztosítást egy másik járműre úgy, hogy közben nem volt a nevünkön semmilyen jármű, akkor a korábbi besorolást elveszítve csak A0 kategóriában kezdhetünk. A forgalomból történő kivonások jellemzően ennél sokkal rövidebb ideig tartanak, így a meglévő besorolást ez nem érintheti.

A bónuszfokozat növelésére azonban csak akkor van lehetőség, ha az adott évben legalább 270 napig, azaz nagyjából 9 hónapig élő biztosításunk volt. (Vigyázzunk, nem hónapokban, hanem napokban kell számolni!) A szünetelés alatt nincs kockázatviselés, ezért ezt az időszakot nem veszik figyelembe a bónusz szempontjából. Ha 270 napnál hosszabb időre vonjuk ki a buszt idén a forgalomból, akkor jövőre nem változik meg a besorolás, ugyanazt a bónusz kapjuk, mint ebben az évben.  

Forrás: 21/2011 NGM rendelet 4. § 3.

Nagy Csaba

Minden jog fenntartva!
Ha a cikkből idézni szeretne, vagy az adatait fel kívánja használni, kérjük, linkkel jelölje meg a forrást.
Ha az egész cikket közölni szeretné, kérjük, forduljon szerkesztőségünkhöz.

Bejegyzés navigáció

Miért szűnnek meg a buszjáratok?
Miről írunk a szeptemberi Busz Transz Magazinban?

Ezek is érdekelhetik:

Autóbuszos szakmai irányító továbbképzés – így (nem) szeretlek

2025.05.04.2025.05.05. No Comments

A HVO a jelen, az e-busz a jövő

2025.04.18. A HVO a jelen, az e-busz a jövő bejegyzéshez a hozzászólások lehetősége kikapcsolva

Hogyan kapjuk vissza a szlovák OBU után befizetett letétet?

2025.04.18. Hogyan kapjuk vissza a szlovák OBU után befizetett letétet? bejegyzéshez a hozzászólások lehetősége kikapcsolva
Bejelentkezés

Megjelent új szakkönyvünk! Rendelje meg!

Várható időjárás

booked.net