A németországi Mecklenburg-Elő-Pomeránia tartomány egy kis járása nem kis kockázattal autóbuszainak 25 százalékát elektromosra cserélte még 2008-ban.
Az elektromos buszokat eleinte iskolabuszként használták. A diákok általában kisebb távolságokra utaznak, a hazautazásig eltelő idő pedig alkalmas az akkumulátorok feltöltésére. Iskolabusznak ezért a szerényebb, napi 200 kilométer megtételére képes, nem túl gyors töltést igénylő elektromos buszok is megfelelnek. A 15 éves élettartamra tervezett e-Citaro tökéletesen megfelel erre a célra, sőt akkumulátorcsere után tovább használhatók. A busztársaság a töltéshez használt áramot a csúcsidőkön kívül, előre kifizeti, így az elektromos „üzemanyag” jóval kevesebbe kerül az átlagárnál.
Az elektromos buszok ennek ellenére ma még sokba kerülnek, az üzemanyagármegtakarítással nem lehet kiegyenlíteni a többletköltségeket.
A zéró károsanyag-kibocsátású járművek beszerzése után járó támogatás és a kvótakereskedelem útján keresett összeggel a busztársaság 45 elektromos busz után járművenként 14.000 euróval tudta csökkenteni az üzemeltetési és beszerzési költségeket.
Forrás: Omnibusrevue
Minden jog fenntartva!
Ha a cikkből idézni szeretne, vagy az adatait fel kívánja használni, kérjük, linkkel jelölje meg a forrást.
Ha az egész cikket közölni szeretné, kérjük, forduljon szerkesztőségünkhöz.