• Cikkek
  • Belföld
  • Külföld
  • Vállalkozás
  • Újság
  • Megrendelés
  • Rólunk
  • Kapcsolat
  • Olvasói vélemény
  • Cikkek
  • Belföld
  • Külföld
  • Vállalkozás
  • Újság
  • Megrendelés
  • Rólunk
  • Kapcsolat
  • Olvasói vélemény
  • Home
  • Belföld
  • Buszok regisztrációja az útdíjrendszerben

Buszok regisztrációja az útdíjrendszerben

2024.03.22. Buszok regisztrációja az útdíjrendszerben bejegyzéshez a hozzászólások lehetősége kikapcsolva

Április elsejétől kerülnek át a 3,5 tonna feletti autóbuszok a használatarányos útdíj rendszerébe. Konkrét díjakat még mindig nem tudunk, a regisztráció lehetősége azonban már megnyílt a NÚSZ Zrt. rendszerében. A változások miatt azokat a járműveket is újra regisztrálni kell, melyeket már korábban felvittek az adatbázisba.

Az autóbuszokra kezdetben ugyanolyan feltételeket állítottak fel, mint a teherautókra, azaz pusztán a tengelyszám és a környezetvédelmi besorolás döntötte volna el a fizetendő díjak nagy részét. Ez azonban a személyszállító járművekre rendkívül hátrányos elszámolást hozott volna magával. Ezért a jogszabályt megváltoztatták. 

Az útdíj két részből tevődik össze: egyik felét az infrastruktúra díj, a másik felét a külsőköltség díj adja. Ezek közül az infrastruktúra díj számítási módját alakították át: tengelyszám helyett az össztömege alapján kell a járművet kategóriába besorolni. Az 5 tonna össztömeg alatti buszok az M2, az 5 tonna felettiek az M3 kategóriába kerülnek. Sajnos az a rendelet még nem jelent meg, ami a kategóriákhoz rendelt díjakat is pontosítaná. Így az elvet ismerjük, az összegeket nem.

A NÚSZ Zrt. március 20-án nyitotta meg a regisztrációs lehetőséget a buszok üzemeltetői számára. Mivel a jogszabályt februárban módosították, ezért azoknak a buszoknak a beállításait is módosítani kell, melyeket már korábban felvittünk a rendszerbe. 

Regisztrációs során a megfelelő járműtípust kell kiválasztani. Itt dönteni kell össztömeg alapján az M2 és M3 kategóriák között, illetve meg kell adni a tengelyszámot is. Erre azért van szükség, mert a díj másik felét, a külsőköltség díjat a tengelyszám alapján kell fizetnünk. A tengelyszámot az éppen aktuális közlekedési módnak megfelelően, az úthasználat előtt szükség szerint módosítani kell. Ha például utánfutót húzunk, akkor a vontató jármű és az utánfutó tengelyszáma összeadódik, együtt kell a díjat megfizetni. 

A szolgáltató arra is felhívja a figyelmet, hogy bár a regisztrációt érdemes elvégezni időben, március végéig semmiképpen ne helyezzük működésbe a fedélzeti eszközt, ne használjuk az e-útdíj rendszert! Ha a fedélzeti eszköz olyan típusú, amit nem lehet kikapcsolni, akkor inkább a regisztrációnál töröljük a járművet, s csak április elseje után kapcsoljuk hozzá a buszt a folyószámla regisztrációjához. 

Nagy Csaba

Minden jog fenntartva!
Ha a cikkből idézni szeretne, vagy az adatait fel kívánja használni, kérjük, linkkel jelölje meg a forrást.
Ha az egész cikket közölni szeretné, kérjük, forduljon szerkesztőségünkhöz.

Bejegyzés navigáció

Busz Transz 2024. március
Újraindul az ingyenes jogosítványszerző program

Ezek is érdekelhetik:

Kis híján hétezerrel bővült a belföldi zöld flotta, továbbra is lehet pályázni

2025.05.21. No Comments

Átadták az M44-es gyorsforgalmi út M5-ös autópálya és Szentkirály közötti szakaszát

2025.05.21. No Comments

Elkezdődött egy kecskeméti híd felújítása

2025.05.21. No Comments
Bejelentkezés

Megjelent új szakkönyvünk! Rendelje meg!

Várható időjárás

booked.net