Már elérhető a NAV szja-bevallási nyomtatványa
A NAV idén is minden magánszemélynek, egyéni vállalkozóknak és áfafizetésre kötelezett magánszemélyeknek készít személyijövedelemadó-bevallási tervezetet. A bevallás 2021. március 15-étől érhető el a NAV honlapján, KAÜ-azonosítás után (ügyfélkapus, e-személyi igazolvánnyal történő vagy telefonos azonosítás). Ettől függetlenül a NAV már közzétette a 20SZJA szja-bevallási nyomtatványt, a kitöltéséhez szükséges webes felület és a hagyományos Általános Nyomtatványkitöltő Program (ÁNYK) elérhetőségét. Azok, akik maguk készítik el bevallásukat, már használhatják a webes kitöltőprogramot is, ami erről a linkről érhető el: bit.ly/szja_adobevallas.
Forrás: NAV
Életveszélyes manőverek az M44-es úton
Megdöbbentő felvételeket rögzített a Magyar Közút kamerája az M44-es autóút új békéscsabai körforgalmánál. A kitáblázás ellenére sokaknak még nem sikerült megszokni a többsávos körforgalmat. A felvételeken jól látszik, hogy az autósok megijednek attól, hogy az M44-es autóútra hajtanak fel, és visszatolatnak vagy éppen forgalommal szembe fordulnak. A Magyar Közút szakemberei azt kérik, hogy aki nem a megfelelő sávban hajt be a körforgalomba és emiatt az M44-es autóútra kerül, ne tolasson vissza, ne álljon és ne forduljon meg. Az útszakasz egyelőre díjmentesen használható, ráadásul négy kilométer után biztonságosan le tudnak hajtani. A következő hetekben újabb burkolati jeleket és táblákat helyeznek ki.
Forrás: Magyar Közút
Jövő év végére megújul a 8-as főút Litér és Balatonfüred közti szakasza
Jövő év végére befejeződik a 7,5 kilométer hosszú szakasz megújítása. A litéri és balatonfüredi csomópontok közti szakaszt négysávossá bővítik, a korábbi lámpás csomópontok helyett felüljárókat alakítanak ki. A szakaszon korszerűsítik a burkolatot, kialakítanak két körforgalmat, és fizikailag is elválasztják az út két oldalát. A balatonalmádi csomópontnál terelőutat építettek a forgalom zavartalanságának biztosítása érdekében, ez az építkezés lezárultával is megmarad.
Forrás: MTI
Az M9-es gyorsforgalmi út nyomvonaláról egyeztetettek Szekszárdon
Az M9-es gyorsforgalmi út nyomvonaláról egyeztetett Somogy, Tolna, Baranya és Bács-Kiskun megye képviselőivel Mosóczi László államtitkár. Az M9-es Kőszegtől Szombathelyet, Körmendet, Zalaegerszeget érintve Kaposvárnál érné el a somogyi térséget. Kaposvártól Szigetvár, Pécs, Mohács érintésével jutna el Bács-Kiskun megyéig, vagy a meglévő Szent László hidat felhasználva Dombóvár, Szekszárd irányba folytatódhat. A gyorsforgalmi út alföldi szakasza Szegedtől Békéscsabán, Debrecenen át Nyíregyházáig haladna. A Pécs-Szigetvár szakasz jelenleg tervezés alatt van, és megkezdték az előkészítését a Szigetvár-Barcs szakasznak is. A Kaposvárt Szigetvárral összekötő rész jelenleg csak terv. Az M60-as Pécs és Mohács között megépült, és elkezdték a szekszárdi Szent László hídhoz kapcsolódó 51-es úttól az 54-es és 53-as útig tartó szakasz előkészítését. Elkészült az út Szeged és Debrecen közötti szakaszának megvalósíthatósági tanulmánya, amely Békéscsabáig egy, Békéscsaba és Debrecen között két nyomvonalat javasol. Az egyik vonal a mai 47-es úttal párhuzamos, a másik attól keletre, a román határhoz közel futna. Előkészítés alatt áll az M0-s hiányzó szakasza, a 10-es és 11-es út között. Az M1-es autópályát Esztergommal összekötő M100-as kivitelezése az idén kezdődik.
Forrás: MTI
Az év végére korszerűbb lesz a tapolcai buszpályaudvar
Bővítik a tapolcai buszpályaudvart. A pályaudvaron hat megállóhelyet és két várakozóhelyet alakítanak az autóbuszoknak. Ezenkívül forgalomterelő szigeteket és összekötő utakat építenek, valamint új gyalogosátkelőhelyeket jelölnek ki. A munka várhatóan az év végére készül el.
Forrás: MTI
Székesfehérváron folytatódik a Zöld busz mintaprojekt
Márciusig egy elektromos meghajtású Ikarus City Pioneer típusú busz áll menetrend szerinti forgalomba. A Zöld busz demonstrációs mintaprojektben nyolc városban és egy kiemelt régióban próbálhatják ki az utasok a járműveket, eddig Debrecenben, Békéscsabán és Nyíregyházán bizonyítottak az e-buszok, most Székesfehérváron teljesítenek szolgálatot. Az eddigi tapasztalatok szerint az elektromos buszok üzemeltetése kilométerenként 60 forinttal olcsóbb, mint a dízeleseké. Emellett egy hónap alatt közel 4500 kilogrammnyi szén-dioxiddal kevesebbet bocsátottak ki, ami éves szinten buszonként 50 ezer kilogrammot jelent.
Forrás: MTI
Nagy-Britanniában februártól nem lehet régi gumi a teherautó első tengelyén
Február 1-től változik a 3,5 t feletti teherautók, nyergesvontatók és buszok abroncsaira vonatkozó előírás Nagy-Britanniában. Ettől a naptól fogva az említett járművek első tengelyén a gumiabroncsok kora nem haladhatja meg a 10 évet. Ha idősebbek az abroncsok, akkor megtilthatja a közlekedést a brit közlekedési felügyelet (Driver & Vehicle Standards Agency, DVSA).
Forrás: trans.info
Minden jog fenntartva!
Ha a cikkből idézni szeretne, vagy az adatait fel kívánja használni, kérjük, linkkel jelölje meg a forrást.
Ha az egész cikket közölni szeretné, kérjük, forduljon szerkesztőségünkhöz.