• Cikkek
  • Belföld
  • Külföld
  • Vállalkozás
  • Újság
  • Megrendelés
  • Rólunk
  • Kapcsolat
  • Olvasói vélemény
  • Cikkek
  • Belföld
  • Külföld
  • Vállalkozás
  • Újság
  • Megrendelés
  • Rólunk
  • Kapcsolat
  • Olvasói vélemény
  • Home
  • Belföld
  • Az EU parlament azt szeretné, ha 2030-tól már csak károsanyag-kibocsátás mentes városi buszok közlekednének

Az EU parlament azt szeretné, ha 2030-tól már csak károsanyag-kibocsátás mentes városi buszok közlekednének

2023.03.18. Az EU parlament azt szeretné, ha 2030-tól már csak károsanyag-kibocsátás mentes városi buszok közlekednének bejegyzéshez a hozzászólások lehetősége kikapcsolva

Az EU parlament azt szeretné, hogy 2035. január 1-től kezdve már nem kerülnének forgalomba új gyártású, robbanómotoros személy- és kisteherautók, sem dízel, sem benzin, sem szintetikus üzemanyaggal működők. A robbanómotoros nehéz haszonjárművek és autóbuszok gyártását nem tilatanák be, de a károsanyag-kibocsátásukat drasztikusan csökkentenék, 2040-re 90 százalékos kibocsátáscsökkentést várnak el.

Az Európai Bizottság a 2019-es szinthez képest szigorúbb kibocsátási szabványok fokozatos bevezetését javasolja. Minden új nehéz teherautó és busz esetében 45 százalékos kibocsátáscsökkentést írnának elő 2030-tól, 65 százalékost 2035-től, és 90 százalékos kibocsátáscsökkentést 2040-től. Az új városi buszokra külön előírásként szerepel 2030-tól a kötelező kibocsátás-mentesség.  A brüsszeli testület közleménye szerint az intézkedés bevezetése indokolt, ugyanis a teherautók, valamint a városi és a távolsági buszok az EU üvegházhatású gázkibocsátásának több mint 6 százalékáért felelősek, a közúti közlekedés károsanyag-kibocsátásának pedig több mint 25 százalékáért. A javaslat szerint a kibocsátási szabványok biztosítanák a személy- és áruszállítás elmozdulását a nulla kibocsátás felé. Az EU Parlament február 14-én fogadta el a javaslatot, ám ezt még az EU Tanácsnak is jóvá kell hagyni.

A fő nehézséget a határidők rövidsége okozza. Az autógyártók szerint az új szabványok miatt szükséges fejlesztések azokat a pénzeket emésztik fel, melyeket az elektromos járművekre kellene fordítani. A drasztikus szabályok bevezetésének ellenzői azzal érvelnek, hogy már az Euro 7 norma is hatalmas drágulást okoz a járműpiacon, miközben csupán 5%-kal csökkenti a nitrogén-oxid kibocsást. Ugyanakkor a korosodó Euro 4-5 besorolású járművek Euro 6-ra vagy elektromos autókra történő cseréje 80 százalékban javíthatná az emissziós adatokat.

Az autógyárak és fuvarozók képviseletei azt is javasolták, hogy Brüsszel fogadja el a robbanómotoroknál használatos szén-dioxid semleges üzemanyagokat egyenrangúnak az elektromos és hidrogén meghajtással. „Még soha nem volt ennyire nyilvánvaló, hogy többféle technológia együttes alkalmazása nélkül nem érhetjük el a klímapolitikai célkitűzéseket”- hangoztatja a Bajor Gazdasági Szövetség. Európai politikusok szerint a Bizottság döntése eredményeképpen kevesebb fosszilis energiahordozót kell importálnunk, valamint csökkenni fognak az üzemanyag- és a jármű-üzemeltetési költségek is.

Forrás: Omnibusrevue

Minden jog fenntartva!
Ha a cikkből idézni szeretne, vagy az adatait fel kívánja használni, kérjük, linkkel jelölje meg a forrást.
Ha az egész cikket közölni szeretné, kérjük, forduljon szerkesztőségünkhöz.

Bejegyzés navigáció

Megkezdődött az első európai elektromos töltőállomás útvonal kiépítése
Felsővezetékről és akkumulátorról is működő trolik Salzburgban

Ezek is érdekelhetik:

Kis híján hétezerrel bővült a belföldi zöld flotta, továbbra is lehet pályázni

2025.05.21. No Comments

Átadták az M44-es gyorsforgalmi út M5-ös autópálya és Szentkirály közötti szakaszát

2025.05.21. No Comments

Elkezdődött egy kecskeméti híd felújítása

2025.05.21. No Comments
Bejelentkezés

Megjelent új szakkönyvünk! Rendelje meg!

Várható időjárás

booked.net