Az év első felében rekordszámú, összesen 2 567 elektromos autóbuszt állítottak forgalomba Európa útjain, ezekből 421 darabot a Solaris adott át. Ezzel a lengyel gyártó már most meghaladta a teljes 2022-es évben átadott villanybuszainak számát, a 342 darabot.
A Solaris pillanatnyilag 16,4%-os részesedést mondhat magáénak, amivel 6 százalékponttal előzi meg a második helyezett MAN-t, és 8-cal a harmadik BYD-ADL párost. A Solaris jelenleg a legnagyobb európai e-busz beszállító, 2012 vége és 2023 közepe között összesen kétezer darab elektromos autóbuszt szállított le ügyfeleinek, a gyártó villany- és hidrogénhajtású buszokra vonatkozó megrendelései pedig már meghaladják a háromezret.
Az európai utakon közlekedő elektromos buszok összesített száma 2023 közepére már átlépte a 15 ezret. A Solaris a tervek szerint 2027-ben fejezi be a belső égésű motorral szerelt, dízel- és gázüzemű autóbuszok sorozatgyártását, s ezt követően csak az elektromos és a hidrogénhajtású autóbuszok gyártására koncentrál majd.
Az első tisztán elektromos hajtású Urbino 8,9 LE Electric midibusz 2011-ben gördült ki a bolechowói gyár kapuján. Egy esztendővel később jelent meg a kínálatban a napjaink eladásainak gerincét adó szóló Urbino 12 Electric típus, amelyet további egy év elteltével követett a 18 méter hosszú, csuklós változat. A felhozatal 2019-ben előbb a duplacsuklós Urbino 24 Electric, 2020-ban pedig a háromtengelyes, alacsony belépésű, helyközi forgalomra is ajánlott Urbino 15 LE Electric modellekkel egészült ki. A Solarisnál jelenleg egy elektromos helyközi buszcsalád kifejlesztése is zajlik, ennek bemutatását jövőre tervezi a gyártó.
Forrás: magyarbusz.info
Minden jog fenntartva!
Ha a cikkből idézni szeretne, vagy az adatait fel kívánja használni, kérjük, linkkel jelölje meg a forrást.
Ha az egész cikket közölni szeretné, kérjük, forduljon szerkesztőségünkhöz.