• Cikkek
  • Belföld
  • Külföld
  • Vállalkozás
  • Újság
  • Megrendelés
  • Rólunk
  • Kapcsolat
  • Olvasói vélemény
  • Cikkek
  • Belföld
  • Külföld
  • Vállalkozás
  • Újság
  • Megrendelés
  • Rólunk
  • Kapcsolat
  • Olvasói vélemény
  • Home
  • Belföld
  • Újabb sokk a Covid után: HÁBORÚ A SZOMSZÉDBAN

Újabb sokk a Covid után: HÁBORÚ A SZOMSZÉDBAN

2022.03.22.2022.04.04. Újabb sokk a Covid után: HÁBORÚ A SZOMSZÉDBAN bejegyzéshez a hozzászólások lehetősége kikapcsolva

A Covid járvány után sokan azt gondoltuk, hogy végre lassan fellélegezhetünk. Annyi negatív hatás után megindulhat a turizmus, a turistacsoportok szállítása, és ha nem is hatalmas léptékkel, de legalább növekedésnek indulhatunk. Az elmúlt hetek azonban mindent felforgattak. Pencz Zoltánt az MKFE Személyszállítási Tanácsának elnökét  kérdeztük arról, hogy a kialakult orosz-ukrán konfliktus miként érintheti a buszos személyszállítást.

Sajnos nem látjuk pontosan, hogy a háború milyen irányt vesz, így csak a jelenlegi hatását van lehetőségünk górcső alá venni. Viszont az már tisztán látszik, hogy – mint sokan mások – a buszos személyszállításban dolgozók is érintettek lesznek. Közvetett és közvetlen hatásokkal egyaránt számolnunk kell.

További drágulás és munkaerőhiány 

A háború közvetett hatása a nyersanyagárak drágulása, az alkatrészek beszerzési árának emelkedése, amik mind tovább emelik az önköltségi árakat. 

A munkaerőhiány eddig is problémát jelentett a szektorban, de a kialakult helyzet erre sem lesz jó hatással. A munkaerő olyan, mint a turista. Amikor választ, sok mindent fontolóra vesz, mérlegre tesz. Mennyire biztonságos a munkahely, mennyire lehet tervezni vele a jövőre nézve? A jelenlegi helyzetben a biztonság különösen fontos. Ha valaki nem látja biztosítottnak, hogy folyamatosan lesz munkája, akkor sokkal nehezebben vált. A személyszállítás pedig jelenleg nagy kockázatú ágazat, így a munkaerő nem fog tömegesen a szakmánkba áramolni.  

A felsorolt tényezők mind a költségek emelkedését okozzák, megdrágul a fuvarozás, ami egy piaci beszűkülést fog eredményezni, ez már most is érezhető.

Kevesebb lesz a buszos turista? 

Az egyéni utazóknál eddig még nem tapasztalható visszaesés, magasak az előfoglalási számok. Ez azonban nem igazán érinti a buszosokat, mert ők mindent maguknak szerveznek meg. Repülővel , személyautóval érkeznek, közlekednek.

MICE, vagy más néven üzleti turizmust, a konferencia csoportokat sokkal jobban érintik az orosz-ukrán fegyveres összecsapások. Ennek a szegmensnek a kiszolgálása autóbusszal történik. Itt nem Magyarországé, a látnivalóké a főszerep, hanem egy konferenciát szerveznek, megfelelő kiszolgálással. Ez esetben a szervezők igencsak mérlegelik, hogy a célország mennyire magas kockázatú. Ha annak ítélnek egy országot, inkább elmennek máshova. Tehát ha hazánkat magas kockázatú országnak ítélik, akkor nem jönnek ide konferenciázni a külföldiek, és nem lesz konferenciaturista akit szállítani kellene. 

Idén nem számíthatunk az orosz turistákra

Szintén érzékeny kategória a csoportos turizmus. Jöjjenek akár hajóval, akár repülővel a távol-keleti vagy tengerentúli utasokat elrettentheti az utazástól egy hazánkkal szomszédos országban zajló háború. Ráadásul az idén az orosz turistákra sem számíthatunk, így az orosz piacra dolgozóknak nagy érvágás lesz a jelenlegi helyzet.

A turisztikai szolgáltatók nagy része most kivár, hogy lássa, milyen irányba mennek az események. Mennyire érinti mindez Magyarországot? Amíg a háború nem nyúlik át hazánk területére, addig a csoportos turizmus előbb-utóbb el fog indulni. Amint az ország veszélyeztetve lesz, akár a repülőjáratok, akár a terület kapcsán, akkor egyik pillanatról a másikra be fog szakadni, és nulla lesz a látogatottság.

Kovács Nikoletta

Minden jog fenntartva!
Ha a cikkből idézni szeretne, vagy az adatait fel kívánja használni, kérjük, linkkel jelölje meg a forrást.
Ha az egész cikket közölni szeretné, kérjük, forduljon szerkesztőségünkhöz.

Bejegyzés navigáció

A fuvarozók számára már nincs hatósági üzemanyagár
Változó környezetben változzunk mi is! – Hogyan változnak az utazási szokások?

Ezek is érdekelhetik:

Piacfelügyeleti díj: elengedték a kisebb vállalkozásokat

2025.06.23.2025.06.23. No Comments

Adathalász támadás a „Magyar Közutak” nevében

2025.06.17. No Comments

Infláció alatt maradt a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítások átlagos díjemelkedése

2025.06.17. No Comments
Bejelentkezés

Megjelent új szakkönyvünk! Rendelje meg!

Várható időjárás

booked.net