Minimális mértékben, átlagosan 1,7 százalékkal növekedtek január elsejétől az ausztriai útdíjak – közölte a go-maut.at portál.
Az alábbi táblázat a nettó díjakat mutatja, ezeket még 20% adó terheli. Az éjszakai tarifa este 10 és reggel 5 óra között érvényes. A leginkább környezetbarátnak tekinthető járművek E/H2 kategóriájába kizárólag elektromos, valamint hidrogénnel hajtott, üzemanyagcellás járművek kerülhetnek. Ezeknek az útdíja mintegy fele az Euro 6-os járművekének.
A felsorolt díjak az alábbi szakaszokon nem érvényesek, ott külön díjszabás alapján kell fizetni:
– A9 Gleinalm alagút és Bosruck alagút (Pyhrn autópálya)
– A10 Tauern és Katschberg alagutak (Tauern autópálya)
– A11 Karavanke alagút (Karavanke autópálya)
– A13 Brenner-járat (Brenner autópálya)
– S16 Arlberg közúti alagút (Arlberg gyorsforgalmi út), továbbá az
– A12 Inntal autópályának az Inn alsó szakasza mentén futó részén (a Kufstein melletti államhatártól az Innsbruck-Amras csomópontig) magasabb útdíjat kell fizetni (alapdíj +25 %).
2 tengely |
3 tengely |
4 vagy több tengely |
||||||||||
Nappal |
Éjszaka |
Nappal |
Éjszaka |
Nappal |
Éjszaka |
|||||||
2020 |
2021 |
2020 |
2021 |
2020 |
2021 |
2020 |
2021 |
2020 |
2021 |
2020 |
2021 |
|
E/H2 meghajtás |
0,09670 |
0,09810 |
0,09710 |
0,09850 |
0,13601 |
0,13797 |
0,13693 |
0,13889 |
0,20363 |
0,20657 |
0,20479 |
0,20773 |
EURO VI |
0,19650 |
0,20010 |
0,19690 |
0,20050 |
0,27573 |
0,28077 |
0,27665 |
0,28169 |
0,40981 |
0,41702 |
0,41097 |
0,41818 |
EURO V és EEV |
0,20630 |
0,20980 |
0,20670 |
0,21020 |
0,28945 |
0,29435 |
0,29037 |
0,29527 |
0,42694 |
0,43399 |
0,42810 |
0,43515 |
EURO IV |
0,21260 |
0,21670 |
0,21300 |
0,21710 |
0,29827 |
0,30401 |
0,29919 |
0,30493 |
0,43702 |
0,44503 |
0,43818 |
0,44619 |
EURO 0 – III |
0,23260 |
0,23730 |
0,23300 |
0,23770 |
0,32627 |
0,33285 |
0,32719 |
0,33377 |
0,46902 |
0,47799 |
0,47018 |
0,47915 |
Forrás: go-maut.at
Nagy Csaba
Minden jog fenntartva!
Ha a cikkből idézni szeretne, vagy az adatait fel kívánja használni, kérjük, linkkel jelölje meg a forrást.
Ha az egész cikket közölni szeretné, kérjük, forduljon szerkesztőségünkhöz.