A tisztán elektromos hajtás erőltetése mellett a Scania visszatér a korábbi gyakorlathoz, és ismét tölthető hibrid motorokat tervez. A dízel és elektromos hajtással is működő járműveket azoknak ajánlják majd, akik a költségek és a széndioxid-kibocsátás csökkentése mellett rugalmas felhasználásra törekszenek, és meg szeretnének felelni a nulla kibocsátású övezetek által támasztott követelményeknek is. Azaz országúton kihasználják a dízelmotor előnyeit, de a hibrid hajtásnak köszönhetően olyan helyekre is lehetővé válik a behajtás, ahová az csak környezetkímélő járművekkel lehetséges.
A tölthető hibrid változat a Scania 13 literes Super motorjaira épül, amelyek a gyártó teherautóiból már ismerősek lehetnek. A belső égésű erőforrás 25%-kal hosszabb élettartama az ígéretek alapján 2 millió kilométer futásteljesítmény elérését is lehetővé teszi, tüzelőanyagaként pedig hidrogénezett növényi olaj és biodízel is felhasználható. A PHEV verzió 80 kilométeres elektromos hatótávot ígér 290 kilowattos teljesítmény mellett. A hatfokozatú sebességváltóval egybeépített villamos hajtásrendszer 4-féle üzemmódban működtethető: a klasszikus hibrid mellett tisztán elektromos, szinten tartó és kényszerített töltés funkciók közül választhat a járművezető.
Villanyautósok
Minden jog fenntartva!
Ha a cikkből idézni szeretne, vagy az adatait fel kívánja használni, kérjük, linkkel jelölje meg a forrást.
Ha az egész cikket közölni szeretné, kérjük, forduljon szerkesztőségünkhöz.