Új protokollt dolgozott ki a MÁV személyszállítási Zrt. arra, hogy utasai milyen körülmények között szállíthatnak a buszokon elektromos rollereket. Az Építési és Közlekedési minisztérium korábbi állásfoglalása szerint az összecsukott állapotú roller elvileg szállítható az autóbuszokon, de csak abban az esetben, ha biztonságosan rögzíthető, és nem jelent kockázatot az utasokra nézve egy esetleges hirtelen fékezés vagy irányváltás során. A gyakorlatban azonban egyetlen autóbusz utasterében sincs megfelelő rögzítőeszköz erre a célra.
A MÁV most új szabályok szerint kezdeményezi az utazási feltételek hivatalos módosítását. Egyelőre az oldalládával rendelkező autóbuszokon a rollereket kizárólag az oldalládában lehet elhelyezni. Az utastérben csak olyan járműveken engedélyezett a szállításuk, amelyek a második ajtónál peronnal vagy speciális, kerekesszékes utasok, illetve babakocsik számára kijelölt területtel rendelkeznek. A szállítható rollerek számát a kijelölt terület kapacitása határozza meg. A biztonságos rögzítésről az utasnak kell gondoskodnia, akinek kötelessége a roller mellett tartózkodni. Ha a jármű telítettsége miatt nem biztosítható a roller biztonságos elhelyezése, a járművezető jogosult megtagadni a szállítást. Tűzvédelmi szempontból azonban a kérdés továbbra sem tekinthető teljesen rendezettnek. Számos európai nagyváros már megtiltotta az elektromos rollerek közösségi közlekedési járműveken való szállítását a lítiumion-akkumulátorok tűz- és robbanásveszélye miatt (pl. London, Dublin és több német város). Hazai példaként Tatabánya helyi járatain is tilos az elektromos rollerek szállítása balesetveszélyre hivatkozva.
Pénzcentrum
Minden jog fenntartva!
Ha a cikkből idézni szeretne, vagy az adatait fel kívánja használni, kérjük, linkkel jelölje meg a forrást.
Ha az egész cikket közölni szeretné, kérjük, forduljon szerkesztőségünkhöz.