Lipcsében 4 személy meghalt és 30-an megsérültek egy súlyos buszbalesetben. A busz letért az úttestről és az oldalára fordult az A9-es autópályán. A baleset körülményeit még vizsgálják. A sok sérüléssel járó baleset tanulsága az, hogy a biztonsági öv használatát megtagadó utasok ellenőrzése nem egyszerű.
A buszvezetőknek indulás előtt és pihenő után mindig fel kell hívniuk az utasok figyelmét az övhasználatra, de a szabály betartásának ellenőrzése szinte lehetetlen. Rendőri tapasztalat szerint autóbuszon sokkal nehezebben bizonyítható a biztonsági öv becsatolásának a hiánya. A becsatolást csak szemmel lehet ellenőrizni, a busz mellett elhaladó rendőrautóból nem, erre használható műszaki megoldást még nem találtak ki.
A becsatolatlan övre figyelmeztető érzékelő sem buszokon sem repülőgépeken nem alkalmazható, mert azonnal riasztana amint egy utas kimegy a mosdóba. Két nappal a lipcsei eset után egy emeletes busszal hasonló baleset történt Westfáliában a 44-es autópályán. Ebben a balesetben húszan sérültek meg.
Forrás: Omnibusrevue
Minden jog fenntartva!
Ha a cikkből idézni szeretne, vagy az adatait fel kívánja használni, kérjük, linkkel jelölje meg a forrást.
Ha az egész cikket közölni szeretné, kérjük, forduljon szerkesztőségünkhöz.