Belföld
Jövő márciusig még járhatunk lejárt okmányokkal az országban
2021. december 30-ig meghosszabbította a koronavírus miatti veszélyhelyzet a kormány. A különleges jogrend érinti a vészhelyzet idején lejárt okmányokat is. A veszélyhelyzet ideje alatt lejáró a magyar hatóság által kiállított, Magyarország területén érvényes hivatalos okmányok a veszélyhelyzet megszűnését követő 60 napig érvényesek idehaza. Ebbe a műszaki vizsga érvényességi ideje is beletartozik. Így a lejárt forgalmi engedélyek még 2022 márciusáig érvényesek. Viszont figyelni kell, mert a vészhelyzetet korábban megszüntetheti a kormány, vagy, ahogy eddig, el is tolhatja. Fontos az is, hogy ez az intézkedés kizárólag Magyarországon érvényes, aki külföldre megy a járművével, annak érvényes okmányokkal kell rendelkeznie.
Forrás: Autonavigátor
Kétnapos buszsávellenőrzés, több mint két tucat büntetés
A Budapesti Rendőr-főkapitányság Közlekedésrendészeti Főosztálya október 26-án és 27-én célzottan ellenőrizte a buszsávok szabályos használatát. Az ellenőrzés során a rendőrök 23 járművezetővel szemben alkalmaztak helyszíni bírságot a buszsáv jogosulatlan használata miatt, de több más szabálysértést is lefüleltek.
Forrás: kreszvaltozas.hu
Változik a pesti alsó rakpart közlekedési rendje
A tervezetthez képest később, november 6-án kezdődött a víznyomócső felújítása a Lánchídtól délre, ami a pesti alsó rakpart közlekedését is érinti. A munkálatok idején a Jane Haining rakparton az Erzsébet híd felől a Lánchíd irányába haladhatnak az ott közlekedők, míg ellenkező irányba az Apáczai Csere János utcát használhatják. A két útszakasz együttesen biztosítja a pesti alsó rakpart hálózati szerepét. A Fővárosi Vízművek kicseréli a Margit híd és az Erzsébet híd között húzódó főnyomóvezetéket. A felújításnak köszönhetően megelőzhetők a csőtörések, amelyek az utóbbi időben gyakoriak voltak. A munkák előreláthatóan 2022 augusztusáig tartanak.
Forrás: MTI
Átalakítják a makói elkerülőút egy veszélyes csomópontját
Körforgalom épül a makói elkerülőút és a tótkomlósi út csomópontjánál. Erre azért van szükség, mert gyakoriak itt a súlyos, személyi sérüléssel járó balesetek. Bár a Magyar Közút Zrt. minden forgalomtechnikai megoldást kipróbált, nem sikerült megszüntetni a balesetveszélyes helyzetet, ezért a makói és a csanádalberti önkormányzat kezdeményezte a csomópont átépítését. Amennyiben az időjárás lehetővé teszi, a járművek már decemberben használhatják a körforgalmat, a beruházás pedig előreláthatólag márciusra készül el.
Forrás: MTI
Külföld
Elkészült az ausztrál hidrogénbusz
Az amerikai székhelyű, de ausztrál leányvállalattal is rendelkező Hyzon Motors bemutatta legújabb távolsági modelljét, amelyet a kínai Bonluck Bus&Coach (BLK) vállalattal közösen fejlesztett ki.
Az alapot az 53 férőhelyes, 12,3 méter hosszú Bonluck Senator R (JXK6126) típusú turistabusz jelentette, amely eredetileg dízelmotorral készül. A zéró emissziós Hyzon turistabusz hajtásáról a kanadai-kínai közös fejlesztésű Dana/Prestolite TM4-es villanymotor gondoskodik, amely 469 lóerős (350 kW) csúcsteljesítmény leadására képes. Az akkumulátorokat a jármű farában helyezték el, összkapacitásuk eléri a 100,3 kWh-ot. Természetesen a fékezésből származó áramot is ezen akkuk hivatottak eltárolni. A hidrogén szállítására alkalmas tartályokat a jármű jobb oldalán, közvetlenül a második tengely előtt, egy speciális védőkeretben helyezték el. Az autóbusz nyolc hidrogéntartállyal rendelkezik, amelyben összesen 26 kilogrammnyi hidrogén szállítható. A hatótáv függ a használattól, de egy feltöltéssel 400-700 kilométert tehet meg a hidrogéncellás távolsági busz.
A gyártó szerint ez az autóbusz nemcsak azért jobb a dízeleknél, mert nem bocsát ki káros anyagokat, hanem azért is, mert csendes. Az egyetlen hátrány, hogy a csomagtartó valamelyest kisebb lett, mert a hidrogéntartályok elvesznek némi területet a padló alatti csomagtérből.
Forrás: vezess.hu
Változtak a német közlekedési bírságok
A német szövetségi tanács módosította a közlekedési szabályokról és bírságokról szóló rendeletet. A módosított jogszabály a következő bírságokat írja elő:
- parkolás tiltott helyen: 55 euró (a jelenlegi 15 euró helyett),
- a sebességhatár 16-20 km/h-val történő túllépése lakott területen 70 euró, lakott területen kívül 60 euró,
- a sebességhatár 41-50 km/h-val történő túllépése lakott területen 400 euró és 1 hónapos vezetéstől való eltiltás, lakott területen kívül 320 euró és 1 hónapos vezetéstől való eltiltás,
- a tűzoltóság kijelölt behajtási pontján való parkolás vagy a mentőautó akadályozása 100 euróba fog kerülni,
- a mentőfolyosó létrehozásának elmulasztása vagy a mentőfolyosón való áthaladás akadályozása 200-320 euró közötti pénzbírsággal és egy hónapos járművezetéstől való eltiltással büntetendő,
- a járdák, kerékpárutak és útpadkák járművekkel történő illegális használata 100 euróig terjedő pénzbírsággal büntetendő (a jelenlegi 25 euró helyett).
Forrás: trans.info
Minden jog fenntartva!
Ha a cikkből idézni szeretne, vagy az adatait fel kívánja használni, kérjük, linkkel jelölje meg a forrást.
Ha az egész cikket közölni szeretné, kérjük, forduljon szerkesztőségünkhöz.