Idén az országok többségében nincs sok változás a téli felszerelésre vonatkozólag. Vonatkozik ez például Németországra, a környező- és a fontosabb tranzitországokra is. Ami lényeges, hogy az M+S abroncsok használatát továbbra is csak 2024. november 30-ig engedélyezik.
A 2023/24-es téli szezonban csupán három országban lehet változásról beszámolni: Franciaország, Koszovó, Svájc szabályai változtak.
Franciaország
A magashegységi területek táblával jelzett útjain mostantól téli felszerelés szükséges (B26-os és B58-as jelzések). Ezen utak főleg a francia-olasz, francia-svájci, a francia-spanyol határ mentén, valamint Lyon és Touluose között találhatók, melyet a bit.ly/franciaut23 linken térképen is megtekinthetünk. Ha a helyi hatóságok úgy döntenek, akkor november 1. és március 31. között az M1/M2/M3 kategóriájú buszok legalább két hajtott kerekét levehető csúszásgátló berendezéssel kell ellátni (pl. hólánccal), vagy az első kormányzott tengelyen, valamint legalább két hajtott kerekén 3PMSF téli gumival kell rendelkezni.
Koszovó
November 15. és március 15. között a 3,5 tonnás szállítójárműveknek (M1) az összes kerekén legalább M+S jelzésű téliguminak kell lenni, de használható legalább 4 mm profilmélységű nyári gumi is, ha van a hajtott kerekekre hólánc. Az ennél nagyobb buszoknál a hajtott kerekre hólánc, vagy M+S téligumi szükséges.
Svájc
Itt is frissítették a téli szabályozást. Eddig a sofőr felelőssége volt, hogy járművét az időjárási körülményeknek megfelelően felkészítse, mostantól lehet, sőt, ha a helyi hatóságok elrendelik, kötelező hóláncot használni az ilyen jelzésekkel ellátott utakon.
Teljes, 38 európai országra kiterjedő összeállításunk előfizetőink számára letölthető a következő linken.
Minden jog fenntartva!
Ha a cikkből idézni szeretne, vagy az adatait fel kívánja használni, kérjük, linkkel jelölje meg a forrást.
Ha az egész cikket közölni szeretné, kérjük, forduljon szerkesztőségünkhöz.