A szeptemberben zárult IAA Mobility kiállítás egyik érdekessége volt a holland VDL és a német Schaeffler önvezető autóbusza. Az újgenerációs, közösségi közlekedés számára alkalmas busz az izraeli Mobileye vezetési rendszerét használja, és az első kísérleti példányok megjelenésére 2025-ben számíthatunk az utakon.
Közlekedési szakértők szerint a jövőben az önvezető minibuszok részben kiszorítják a nagy buszokat a városi forgalomból, különösen csúcsidőben nő meg a jelentőségük.
A sofőr nélküli minibuszok 9 ülésesek, 1000 kg hasznos tömegűek, hatótávuk egy feltöltéssel 100 km.
Hosszuk 5 m, szélességük 2,2 m, magasságuk 2,8 m, legnagyobb sebességük pedig 70 km/óra. A VDL és a Scheffler 2030-ig több ezer példányos sorozatgyártásra készül.
Forrás: Omnibus Revue
Minden jog fenntartva!
Ha a cikkből idézni szeretne, vagy az adatait fel kívánja használni, kérjük, linkkel jelölje meg a forrást.
Ha az egész cikket közölni szeretné, kérjük, forduljon szerkesztőségünkhöz.