Bajorország 10 üzemanyagcellás Urbino 12 autóbuszt vásárolt, amelyeket a közösségi közlekedésben fognak használni. A hidrogént 5 db 1560 literes tartályban tartják, a buszok hatótávolsága 350 kilométer. A 34 ülőhellyel ellátott buszok többféle vezetési asszisztens rendszert használnak.
A MobilEye a buszhoz túl közel kerülő, a jármű takarásában lévő közlekedőkre figyelmeztet, de felszerelték az Urbinókat közlekedésitábla-felismerő és sávtartó rendszerrel is.
Három bajor tartományi körzet összefogásával őszre elkészül két hidrogén töltőállomás is. A magánvállalkozók a hidrogénmeghajtásban több fantáziát látnak, mint az akkumulátorosban. Nemcsak azért, mert az üzemanyagcellás buszok hatótávolsága nagyobb, mint az elektromos buszoké, de átlagosan 20 utassal többet is szállíthatnak, vagyis csaknem olyan gazdaságosan üzemeltethetők, mint a dízelek.
Forrás: Omnibusrevue
Minden jog fenntartva!
Ha a cikkből idézni szeretne, vagy az adatait fel kívánja használni, kérjük, linkkel jelölje meg a forrást.
Ha az egész cikket közölni szeretné, kérjük, forduljon szerkesztőségünkhöz.