A holland Ebusco bemutatta az első akkumulátoros csuklós buszát. A 18 méter hosszú busz önsúlya mindössze 14.500 kg. A könnyű csuklós 150 utassal a fedélzeten 700 kilométert tesz meg egy feltöltéssel. Mivel dupla kerekekre egy tengelyen sincs szükség, a belső tér is nagyobb lett, az ülések közötti 90 cm széles szabad tér megkönnyíti a mozgássérültek és a babakocsival közlekedők dolgát. A csuklós buszra máris több országból érkezett megrendelés, ezért a holland gyár 2023-ban megkezdi a sorozatgyártást.
Elektromos turistabusz is készül a Mercedes-Benz és a Setra összefogásával. A gyártók az évtized végére tervezik a ma még hiánycikknek számító elektromos kirándulóbusz piacra dobását. A nagyszabású terv kivitelezésébe neves kutatóintézetek és a járműgyártás szakértői is beszálltak. Az ELCH nevű projekt elnyerte a német gazdasági minisztérium anyagi támogatását is. A kirándulóbusznak sok követelményt kell teljesítenie: nagy hatótávolság, gyors utántöltés, meg kell birkózni a csomagok plusz súlyával, és tágas belső térrel kell rendelkeznie. A következő négy évben két különböző meghajtási lánccal működő buszt készítenek, amiket gyakorlati teszteknek vetnek alá. A tervezők számára fontos szempont az alacsony légellenállás, a könnyű felépítmény és a nagy utasbefogadó képesség. A próbautak során dől majd el, melyik meghajtási lánc nyeri el a tervezők tetszését.
Forrás: OmnibusRevue
Minden jog fenntartva!
Ha a cikkből idézni szeretne, vagy az adatait fel kívánja használni, kérjük, linkkel jelölje meg a forrást.
Ha az egész cikket közölni szeretné, kérjük, forduljon szerkesztőségünkhöz.