Az EU idén módosítja a fogyasztóvédelmi előírásokat. Az utazók érdekeit szolgáló brüsszeli javaslatok a következők:
- a szervezett utakra jó előre megváltható kuponok legalább 12 hónapig legyenek érvényesek, illetve a fel nem használt kuponok árát kapják vissza az utasok.
- Csődvédelem a fogyasztóknak a kupon érvényességi ideje alatt (a vállalkozóval szemben).
- A bizottság szerint vannak vállalkozók, akik tudatosan akadályozzák a panaszok beadását. A panasztétel ezért online nyomtatvány bevezetésével könnyítenék meg.
- Az utak online lefoglalására szolgáló portáloknak tájékoztatni kell az utasokat a befizetett utakkal kapcsolatos változásokról – pl. ha megváltozik a repülő vagy a busz indulási ideje vagy törölnek egy járatot.
- Egyeztető testületek létesítése a vitás helyzetek peren kívüli megoldására.
- Intézkedés az olyan reklámok ellen, melyek az eladni kívánt terméket „környezetbarát” jelzővel látják el, de azt semmivel nem tudják igazolni. (Pl. a„legtisztább közlekedési eszköz” vagy a „klímabarát busz” állításokat tényszerűen bizonyítani kell majd.)
Buszos vállalkozói szervezetek szerint az EU Bizottság túlságosan egyoldalú védelemben részesíti az utasokat. A covid járvány idején az utazásszervezőknek súlyos gondot okoztak a szervezett utak lemondásával kapcsolatos, fogyasztóbarát jogszabályok. Az IRU és több turisztikai szervezet olyan jogszabályokat szeretne, melyek nemcsak az utazók, hanem a vállalkozók érdekeit is figyelembe veszik.
Forrás: OmnibusRevue
Minden jog fenntartva!
Ha a cikkből idézni szeretne, vagy az adatait fel kívánja használni, kérjük, linkkel jelölje meg a forrást.
Ha az egész cikket közölni szeretné, kérjük, forduljon szerkesztőségünkhöz.