Az utóbbi években rohamosan emelkedett Németországban az elektromos autóbuszok száma. 2020-ban 357 új e-buszt vásároltak a német üzemeltetők, 2021-ben már 586-ot. Tavaly összesen 1.269 akkumulátoros, 88 tüzelőanyagcellás és 35 hibrid meghajtású busz vett részt a német tömegközlekedésben. Az eddigi megrendelések szerint a károsanyag kibocsátás mentes buszok száma 2030-ig további 5.500-al fog emelkedni.
A környezetbarát buszok elterjedéséhez elengedhetetlen a települések és az üzemeltetők számára nyújtott állami támogatás. Egy e-busz két és félszer annyiba kerül, mint hagyományos meghajtású társai, és plusz beruházásokat igényel a töltőállomások kiépítése is. Az üzemeltetők kétharmada saját telephelyén végzi az akkumulátorok feltöltését, csupán a maradék használja az utak mellé telepített töltőállomásokat. A gyártó cégek sorában a Mercedes Benz áll az élen az eddig legyártott 428 e-busszal, őt követi a Solaris 287, a VDL 239, a van Hool 64 és az Ebusco 53 elektromos autóbusszal. A látványos eredmények dacára a gyártóknak növelni kell az e-buszok előállítását, ha meg akarnak felelni annak az EU irányelvnek, amely szerint a 2026-ban értékesített autóbuszok 65 százaléka a „tiszta” jármű kategóriába kell tartozzon, és ezek legalább felének károsanyag-kibocsátás mentesnek kell lennie.
Forrás: Bus Radar
Összeállította: KaibingerTamás
Minden jog fenntartva!
Ha a cikkből idézni szeretne, vagy az adatait fel kívánja használni, kérjük, linkkel jelölje meg a forrást.
Ha az egész cikket közölni szeretné, kérjük, forduljon szerkesztőségünkhöz.