Kevés a buszvezető, az állomány öregszik, az utánpótlás nem látszik, a vizsga drága. Egyebek mellett erről számolt be Dittel Gábor, a NiT Hungary ügyvezető főtitkára.
Dittel Gábor elmondta, hogy az állami és önkormányzati cégek jobb anyagi helyzetük miatt könnyebben tudják finanszírozni a képzést és gyakorlati lehetőséget is adnak. A magánvállalkozások viszont nehezebb helyzetben vannak, sok helyen maga a tulajdonos vezet, mert nincs elég sofőr. A különjárati buszpiacot a szezonális működés is nehezíti, és a kisebb cégeknek egyre nagyobb kihívás a fennmaradás. A járművezetők közben külföldön keresnek stabilabb munkát, főleg Angliában és Németországban. Arra viszont nemigen van példa, hogy a közúti árufuvarozás csalna el sofőröket a személyszállításból.
A KSH szakmánkénti átlagkereseti statisztikája alapján a buszvezetők átlagbére bruttó 633 ezer forint. A többi járművezető közül a mozdonyvezetők keresnek a legjobban, bruttó 993 ezer forintot. A villamosvezetők átlagos bruttó bére 780 ezer, a trolibuszvezetőké 753 ezer forint.
Haszon
Minden jog fenntartva!
Ha a cikkből idézni szeretne, vagy az adatait fel kívánja használni, kérjük, linkkel jelölje meg a forrást.
Ha az egész cikket közölni szeretné, kérjük, forduljon szerkesztőségünkhöz.