Állami támogatással folytatódhat a vezető nélküli buszok fejlesztése Németországban. A vezető nélküli közlekedés kialakítására szánt pénzek nem mennek veszendőbe, pedig közlekedési szakértők nem győzik hangoztatni, hogy egyelőre még nem várható a vezető nélküli, teljesen automatizált járművek részvétele a közlekedésben.
Állításukat két éve cáfolja a szászországi Rackwitz pályaudvara és a Schadlitzer See között bejárókat fuvarozó, vezető
nélküli VW Midibusz. A 20 férőhelyes automata jármű 2022 óta folyamatosan és balesetmentesen közlekedik a két végpont között.
Az idei 4 millió eurós támogatást a menetoszlopban, az első jármű után automatikusan közlekedő, vezető nélküli buszok továbbfejlesztésére szánja a német területfejlesztési minisztérium. A cél az, hogy a rendszert irányító számítógép az utasszám változásai szerint rugalmasan tudjon dönteni arról, hogy milyen hosszú autóbusz sort érdemes kialakítani. A rendszerben haladó buszok gazdaságos megoldást kínálnak csúcsidőkben a túlzsúfolt járatok számára. A kísérlet eredménye 2026-ra várható.
Forrás: Omnibusrevenue
Minden jog fenntartva!
Ha a cikkből idézni szeretne, vagy az adatait fel kívánja használni, kérjük, linkkel jelölje meg a forrást.
Ha az egész cikket közölni szeretné, kérjük, forduljon szerkesztőségünkhöz.