A Nit Hungary arról számolt be közleményében, hogy a fuvarozói érdekképviseletek intenzív érdekérvényesítést folytatnak annak érdekében, hogy az autóbuszok e-útdíjrendszerbe történő átterelését a lehető legcsekélyebb veszteséggel és a megrendelői kör megőrzésével éljék meg az érintettek. A J2 díjkategória műszaki jellegű megbontására, és az M2 („kisjármű”) kategória kedvezőbb, a teljes útdíj 40%-ában megállapított díjtételére tett javaslatuk alapján a szaktárca megkezdte a szükséges jogszabályi feltételek kidolgozását.
A NiT Hungary és az MKFE még tavaly decemberben fordult közös levélben Lázár János építési és közlekedési miniszterhez javaslatot téve arra, hogy az e-útdíjrendszer szerinti kéttengelyes (J2) kategórián belül az M2 járműkategóriára egy eltérő, alacsonyabb díjtétel kerüljön megállapításra, lehetőség szerint még a rendszer 2024. február 1-jei indulása előtt.
A közös levélre Dr. Bói Loránd, az Építési és Közlekedési Minisztérium közlekedésstratégiáért felelős helyettes államtitkára válaszolt, s arról tájékoztatta a szervezeteket, hogy az autóbuszok útdíját várhatóan 2024 januárjában felülvizsgálják. A műszaki kategorizálás (M2/M3) mellett vizsgálat alatt van egy olyan javaslat is, ami alapján az kisbuszos szolgáltatók egy meghatározott köre (pl. munkásszállítás) díjvisszatérítésben részesülne.
Forrás: Nit Hungary
Minden jog fenntartva!
Ha a cikkből idézni szeretne, vagy az adatait fel kívánja használni, kérjük, linkkel jelölje meg a forrást.
Ha az egész cikket közölni szeretné, kérjük, forduljon szerkesztőségünkhöz.