2024 első félévében 28,6%-kal több új buszt helyeztek forgalomba, mint az elmúlt év azonos időszakában, Európa-szerte összesen 20.370 darabot – számolt be az Európai Autógyártók Szövetsége (ACEA). Hagyományos meghajtású buszból 35,3%-kal több került forgalomba, a dízeles járművek piaci részesedése így 68,5%.
Az új elektromos autóbuszok száma is nőtt, 45,4%-kal többet, 3.152 darabot regisztráltak belőlük az első félévében, a piaci részesedésük így a tavalyi 13,7%-ról 15,5%-ra nőtt. Németország számít éllovasnak az elektromos buszok számában, ott idén 25,2%-kal több elektromos buszt regisztráltak, mint 2023 hasonló időszakában (407 darabot). Spanyolországban 327 darabbal, 21,6 %-kal emelkedett az akkumulátoros buszok száma. Franciaországban 16,4%-kal esett vissza az új elektromos buszok regisztrációja: a tavalyi 507 helyett “csak”424 darab állt forgalomba. Százalékos arányban az első félévben Görögországban nőtt legjobban az e-buszok aránya, ahol az eddigi 3 után az idén 266 elektromos buszt regisztráltak.
A hibrid-elektromos buszok értékesítése 7,5 %-kal csökkent az idén az előző év azonos időszakához képest. Jelenleg az újonnan munkára fogott buszok 9,3 %-át adja ez a meghajtás.
Magyarországon 2024 első félévében nem állítottak forgalomba sem új elektromos, sem hibrid buszt.
Forrás: ACEA
Minden jog fenntartva!
Ha a cikkből idézni szeretne, vagy az adatait fel kívánja használni, kérjük, linkkel jelölje meg a forrást.
Ha az egész cikket közölni szeretné, kérjük, forduljon szerkesztőségünkhöz.