2024 első negyedévében 23,3%-kal több új buszt helyeztek forgalomba, mint az elmúlt év azonos időszakban, Európa-szerte összesen 9.624-et – számolt be az Európai Autógyártók Szövetsége (ACEA).
Bár egyre nő az elektromos buszok száma az EU-ban, hagyományos meghajtású buszból is 38,8%-kal több került forgalomba 2024 első negyedévében, mint egy évvel ezelőtt (6.804 darab). A dízeles járművek piaci részesedése így 70,7%. Az új elektromos autóbuszok száma is nőtt, 10,3%-kal többet, 1.181 darabot regisztráltak belőlük az első negyedévben. De a piaci részesedésük így is csökkent: a tavalyi 13,7%-ról 12,3%-ra.
Jelenleg Németország számít éllovasnak az elektromos buszok számában, ott idén 20,7%-kal több elektromos buszt regisztráltak, mint 2023 hasonló időszakában (175 darabot). Romániában az első negyedévben 162 darab új elektromos buszt állítottak forgalomba, így egy év alatt 149,2 %-ot nőtt az ezen meghajtású személyszállító járművek száma. Szomszédunk megelőzte Franciaországot is, ahol 66,4%-kal esett vissza az új elektromos buszok regisztrációja: a tavalyi 393 helyett “csak”132 állt forgalomba. Százalékos arányban az első negyedévben Dánia nőtt legjobban, ahol az eddigi 9 után az idén 119 elektromos buszt regisztráltak, így az e-buszok száma 1222 %-kal nőtt
A hibrid-elektromos buszok értékesítése elhanyagolható módon 1,9 %-kal emelkedett. Jelenleg az újonnan munkára fogott buszok 10,9 %-át adja ez a meghajtás.
Magyarországon 2024 első negyedévében nem állítottak forgalomba sem új elektromos, sem hibrid buszt.
Forrás: ACEA
Minden jog fenntartva!
Ha a cikkből idézni szeretne, vagy az adatait fel kívánja használni, kérjük, linkkel jelölje meg a forrást.
Ha az egész cikket közölni szeretné, kérjük, forduljon szerkesztőségünkhöz.