2024 végén az Építési és Közlekedési Minisztérium beruházásában elkezdődött a mohácsi Duna-híd építése. A komp, és a légvonalban 28 kilométerre lévő bajai híd kiváltása a környéken élők régi vágya.
A kiviteli tervek 2022 végére elkészültek, ám egy ideig úgy tűnt, hogy a kormány 2022-es beruházási stopja a mohácsi híd építését is parkolópályára tette. A kabinet később határozatban mondta ki, hogy a projekt felmentést kap a beruházási stop alól, így 2024 végén a Duna Aszfalt Zrt. elkezdhette a munkaterület előkészítését.
Ezzel egyidejűleg nyilvánosságra hozták, hogy a híd 300-320 milliárd forintból készülhet el, kétszer kétsávos átkelővel, valamint a hozzá vezető útszakaszokkal. A korábbi „rekorder”, a Kőröshegyi-völgyhíd 51,175 milliárd forintból épült meg, ekkor egy 14,2 kilométer hosszú autópálya-szakasz is létrejött 76 milliárd forintból – igaz ez a beruházás 2007-ben történt. Szakemberek szerint várhatóan jó ideig a mohácsi híd lesz az utolsó vidéki Duna-híd Magyarországon
Forrás: Magyar Építők
Minden jog fenntartva!
Ha a cikkből idézni szeretne, vagy az adatait fel kívánja használni, kérjük, linkkel jelölje meg a forrást.
Ha az egész cikket közölni szeretné, kérjük, forduljon szerkesztőségünkhöz.