Itt van az első elektromos, emeletes távolsági busz
A Van Hool a világon elsőként jelentkezik tisztán elektromos távolsági emeletes autóbusszal a jövőre piacra kerülő Van Hool TDX25E képében. Filip Van Hool, a nevét viselő buszgyártó vezérigazgatója hangsúlyozta: az elektromos hajtások terén szerzett tapasztalataik sokat segítettek abban, hogy viszonylag gyorsan kifejlesszék az emeletes villanybuszt. A Van Hool ezidáig összesen több, mint 1200 részben vagy teljesen elektromos autóbuszt gyártott, igaz, főként városi használatra. Az emeletes buszokba Siemens villamos hajtásrendszer, és a Proterra által szállított akkumulátorok kerültek. Ezek akár 500 kilométer megtételére is képessé teszik a buszt egyszeri feltöltéssel. Azoknak az üzemeltetőknek sem kell feltétlenül lemondaniuk az emeletes villanybuszozás élményéről, akik nem tudják kigazdálkodni egy vadonatúj gyári TDX25E vételárát: az ABC Bus Companies a Lightning eMotors céggel együttműködve lehetőséget kínál a Van Hool korábbi gyártású, dízelmotoros távolsági modelljeinek utólagos elektromossá alakítására is.
Forrás: magyarbusz.info
Hidrogéncellás távolsági buszokat fejlesztenek a Flixbusnak
A nemrég megkezdett „HyFleet“ kutatási projekt a távolsági buszok üzemanyagcella rendszerének fejlesztésére fókuszál, a szén-dioxid mentes közlekedés érdekében. A technológia kifejlesztésében részt vesz a FlixMobility. Ők fogják tesztelni a hidrogén meghajtású buszokat a távolsági útvonalakon, és ezután – a tervek szerint 2024-től – bevezetni Európában. Bár az üzemanyagcellás buszok már elérhetők városi útvonalakon, a távolsági közlekedésben is alkalmazható hidrogénbusz megoldások még hiányoznak. A FlixBus-ok évente körülbelül 200.000 kilométert tesznek meg, naponta pedig akár több mint ezret, általában rövid megállókkal. Attól függően, hogy hány buszvezető van egy útvonalon, a busznak a szabályokat követve 4,5 óránként kell pihenőt tartania, ez körülbelül 450 kilométert jelent. Emiatt a dízelhajtású buszok bármilyen alternatívájának képesnek kell lennie arra, hogy legalább 500 kilométert megtegyen, mielőtt újra kell tölteni. A hidrogén remek lehetőségeket biztosít, mert képes ezt, vagy akár még ennél is nagyobb távolságot elérni, az újratöltés pedig hasonlóan gyors, mint a dízel buszok esetében. Így a jövőben a FlixBus flottában található dízel buszok lecserélhetők lesznek üzemanyagcellás buszokra. A HyFleet projekt első fázisában a Freudenberg egy nagy hatótávolságú üzemanyagcella rendszert fejleszt, amit aztán egy bemutató buszon tesztelnek majd.
Forrás: hungarokamion.hu
Javult a közlekedésbiztonság Nagyvázsonyban és a 77-es út menti településeken
Javult a közlekedésbiztonság Nagyvázsonyban és a Művészetek Völgye 77-es út menti településein. A fejlesztés Nagyvázsonyt, Monostorapátit, Kapolcsot, Pulát és Vigántpetendet érintette. Megújult összesen 4200 négyzetméternyi belterületi út, és 3,2 kilométernyi járdaszakaszt alakítottak ki. Nagyvázsonyban gyalogátkelőhelyeket, forgalomlassító szigeteket, elektronikus sebességkorlátozó táblákat helyeztek el. Monostorapátiban megújult a járda, a buszmegálló, és forgalomlassító szigetet helyeztek el. Kapolcson felújították a buszmegállót és a járdát, Pulán megújult a buszmegálló, biztonságosabbá vált a gyalogos- és a kerékpáros közlekedés, Vigántpetenden a buszmegállót újították fel.
Forrás: MTI
Elkerülő út épül Mosonmagyaróváron
Déli elkerülő út épül Mosonmagyaróváron a városi forgalom tehermentesítése érdekében. A déli tehermentesítő az 1-es utat köti össze a 86-os úttal mintegy három kilométer hosszan, kétszer egy sávon. A beruházás részeként autópálya-csomópontokat építenek ki, így baleset esetén nem terhelődik a városra elviselhetetlen forgalom. Az 1. számú vasútvonal felett felüljárót építenek, az út belterületi szakaszán pedig gyalogos és kerékpáros utat alakítanak ki. A tehermentesítő út mentén különleges gazdasági övezetet alakítanak ki.
Forrás: MTI
Összeállította: Dobó Csaba
Minden jog fenntartva!
Ha a cikkből idézni szeretne, vagy az adatait fel kívánja használni, kérjük, linkkel jelölje meg a forrást.
Ha az egész cikket közölni szeretné, kérjük, forduljon szerkesztőségünkhöz.