A német AdBlue igény 40 százalékát előállító gyár, a Piesteritz GmbH szeptemberben három hétre már leállt a gyártással. A leállást azzal magyarázták, hogy a német állam új adót vetett ki a gázra, ami ellehetetleníti a gyárat. Három hét szünet után végül állami támogatással ismét beindult az AdBlue termelés, ám félő, hogy a gázárak emelkedése miatt a gyártás még állami támogatással is előbb-utóbb újra veszteségessé válik.
Míg 2021-ben 17 centet kellett fizetni 1 liter AdBlue-ért, ma jócskán 2 euró feletti áron kapható, köszönhetően az emelkedő gázáraknak. A várható hiányra mindenki a maga módján igyekszik felkészülni. A BGL, az egyik legnagyobb német fuvarozói érdekképviselet – sokak által tisztességtelennek tartott módon – külön megállapodást kötött a Piersteritz céggel a saját fuvarozói ellátására. Más szakmai szervezetek felvetették az AdBlue nélküli közlekedés lehetőségét is, a kis és középvállalatok életképességének megtartása érdekében. Ez azonban fokozott környezetszennyezéssel járna.
Forrás: www.tarns.info/de
Minden jog fenntartva!
Ha a cikkből idézni szeretne, vagy az adatait fel kívánja használni, kérjük, linkkel jelölje meg a forrást.
Ha az egész cikket közölni szeretné, kérjük, forduljon szerkesztőségünkhöz.