A német Ludwigsburg-Parchim közlekedési vállalata (VLP) elsőként alkalmazott városközi forgalomban e-buszokat.
A 45 db Mercedes-Benz Citaro két éves futása alapján kedvezőnek mutatkoznak az üzemeltetési eredmények. A buszok még mínusz 15 fokos hidegben is napi 200 kilométert gurultak egy feltöltéssel. Az energia és karbantartási költségek a dízeles buszok költségeinek a felét sem tették ki. A VLP a következő években a teljes buszflottáját elektromosra cseréli, még úgy is, ha kevesebb állami támogatást kap az új buszokra, mint azelőtt. Az első 45 járműre 17 millió euró támogatást nyújtott a német közlekedési minisztérium, ami a buszok árának 80 %-át tette ki akkor. További 3 millió euró támogatást nyújtott a tartományi kormány a hálózati csatlakozások kiépítéséhez. Az e-buszok ára időközben 30 %-kal csökkent, így kevesebb támogatásból is megoldható a flotta másik felének e-mobilitásra történő átállítása.
Rostock tartomány vezetői más utat választottak a zéró kibocsátás eléréséhez. A tartomány városközi személyszállítását végző Rebus cég még ebben az évben 52 zöld hidrogénnel működő tüzelőanyag cellás busz beszerzésére vállalkozik. A zöld hidrogént egy közeli kisváros H2 Apex nevű cége állítja elő.
Forrás: OmnibusRevue
Minden jog fenntartva!
Ha a cikkből idézni szeretne, vagy az adatait fel kívánja használni, kérjük, linkkel jelölje meg a forrást.
Ha az egész cikket közölni szeretné, kérjük, forduljon szerkesztőségünkhöz.