2025-ben az MAN nemcsak az Euro 7-es környezetvédelmi norma előírásaira felkészített D30-as motorcsalád sorozatgyártását kezdi meg, hanem bemutatja első elektromos távolsági buszát is.
Az elektromos buszok korlátozott hatótávolsága, és a kiterjedt európai töltőhálózat hiánya okán az MAN-nél is úgy látják, hogy a dízelmotoroknak az elkövetkezendő egy-másfél évtizedben is lesz létjogosultságuk a turistabuszokban. Mivel az elektromos hajtásra való átállás egyre nagyobb hangsúlyt kap a távolsági közlekedésben, az MAN hosszú utazásokra szánt modelljei esetében is megkezdődtek a tisztán elektromos hajtású változatok fejlesztési munkálatai. A fejlesztés az MAN városi villanybuszaiban jelenleg alkalmazott megoldásnál 50%-kal nagyobb hatótávot kínáló, újgenerációs lítium-nikkel-mangán-kobalt-oxid akkumulátorok bevezetésével valósul meg.
Ezeket az akkumulátorokat 2025-től az MAN nürnbergi gyárában szerelik össze, s az MAN jövőre debütáló akkumulátoros turistabuszába akár 800 kWh-át meghaladó energiatároló-képességgel rendelkező akkupakk is kerülhet majd, 375 kW-os gyorstöltési lehetőséggel. A sorozatgyártás 2026-2027-ben indulhat el, gyártási helyéül pedig a cégcsoport ankarai üzeme fog szolgálni.
Forrás: Magyarbusz
Minden jog fenntartva!
Ha a cikkből idézni szeretne, vagy az adatait fel kívánja használni, kérjük, linkkel jelölje meg a forrást.
Ha az egész cikket közölni szeretné, kérjük, forduljon szerkesztőségünkhöz.