Bemutatták az Inter Traction Electrics Kft. új távolsági autóbuszát Debrecenben
A Mercedes-Benz Reform 600 IC elnevezésű autóbusz alváza és EURO 6-os dízelmotorja a német gyártó terméke, dizájnját, felépítményét és teljes műszaki felépítését azonban az ITK tervezte a Debreceni Egyetem oktatóinak segítségével – mondta Kossa György, az ITK Holding Zrt. elnök-vezérigazgatója. A legmodernebb biztonsági eszközökkel felszerelt, megrendeléstől függően 55 vagy 59 ülőhellyel rendelkező autóbusz több mint 60 százaléka magyar hozzáadott érték. A vezérigazgató tájékoztatása szerint a 13 méter hosszú és 3,3 méter magas autóbuszban egy 260 kilowatt teljesítményű, 1400 newtonméteres forgatónyomatékú motor dolgozik, és az ABS és ESP-rendszerek mellett rendelkezik sávelhagyás-figyelővel, járműkövető szoftverrel és vészfék-asszisztenssel is. Az utasok kényelmét az ülések háttámlájára szerelt multimédiás berendezések, valamint fedélzeti wifi szolgálja.
Forrás: MTI
Országszerte 1100 elektromos busz állhat forgalomba 2025-ig
Országszerte legalább 1100 elektromos busz áll forgalomba 2022-től 2025-ig a Zöld Busz Program 180 milliárd forintos keretéből – közölte a Humda Magyar Autó-Motorsport Fejlesztési Ügynökség Zrt. Az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) kizárólagos tulajdonában álló társaság szeptembertől kezdve koordinálja a programot, együttműködve Steiner Attila, a körforgásos gazdaság fejlesztéséért, energia- és klímapolitikáért felelős államtitkárral. Belföldön összesen körülbelül 8500 busz van forgalomban, ebből mintegy 2900 a helyi, városi közlekedésben vesz részt, többnyire a megyei jogú városokban és Budapesten. Jelentős részük elöregedett, környezetszennyező, mielőbb cserére szorul – hangsúlyozta Steiner Attila. A 2019-ben elfogadott Zöld Busz Programra a 25 ezer főnél népesebb települések jelentkezhetnek.
Forrás: MTI
VW buszfesztivál lesz jövőre Hannoverben
A Volkswagen Haszonjárművek (VWN) hatalmas VW buszfesztivált szervez 2022. július 15-17. között a hannoveri vásárterületen. Az összes VW Bulli generáció több ezer képviselőjét és rajongóikat várják a világ minden tájáról egy nagy Bulli-bulira, önmaguk és a kultikus Bulli megünneplésére. Carsten Intra, a Volkswagen Haszonjárművek igazgatóságának elnöke elmondta: “A hűséges VW busz-rajongóink már régóta várják a 2007-es találkozó megismétlését. Erre jövőre sor kerül, és Hannover újra a Bulli fellegvára lesz. A közösséggel együtt szeretnénk megünnepelni a Bullit és üdvözölni legújabb családtagunkat: a teljesen elektromos ID. BUZZ modellt.”
Forrás: Hungarokamion
Duplázódik a gyorshajtók büntetése Ausztriában
Szeptember 1-jétől Ausztria több mint kétszeresére emelte a gyorshajtásért járó bírságot: a maximális bírság akár 5.000 euró is lehet a korábbi 2.180 helyett. Azokat, akik óránként több mint 30 kilométerrel haladják meg a megengedett sebességet, a korábbi 70 helyett akár 150 eurós pénzbírsággal sújthatják. Azok, akik lakott területen óránként több mint 40 kilométerrel gyorsabban, vagy városon kívül 50 km/órával gyorsabban haladnak, mint lehetne, 150 euró helyett akár 300 euró bírsággal is sújthatják. A maximális 5.000 eurós büntetéstől csak a visszaeső elkövetőknek kell tartani, és nekik is a különösen súlyos esetekben. A bírságok drágulásától azt várják Ausztriában, hogy javítani fogja a biztonságot.
Forrás: trans.info
———————————————————————————————————————————————————————————————————————–
Mi az a „vízen futás” és hogyan előzhetjük meg?
Gyakran tapasztaljuk, hogy nagy esőzések után összefüggő vízréteg vagy vízátfolyás is kialakulhat. Ez a vízréteg kellően nagy sebességnél meg tudja akadályozni, hogy az abroncsok az úttesthez tapadjanak. Ilyenkor az abroncsok már nem képesek kellő mennyiségű vizet kiszorítani és létrejön az aquaplaning, más néven „vízen futás” vagy „vízre felfutás” jelensége. Ez az egyik legveszélyesebb helyzet, ami vezetés közben kialakulhat, mivel lehetetlenné teszi a kormányzást. Vizes útburkolaton, túlságosan nagy sebességnél, vagy a nem megfelelő mintázati mélységgel rendelkező abroncsok használatakor következik be.
Az abroncsok profilmélysége befolyásolja az aquaplaning-küszöb értékét. Minél nagyobb a profilmélység, annál magasabb sebesség mellett fog felúszni. Ezért fontos, hogy mindig megfelelő méretű, minőségű, állapotú, profilmélységű abroncsokkal közlekedjünk. Az abroncsokat rendszeresen ellenőrizzük, a légnyomást is legalább kéthetente, különösen hosszabb út előtt. A szelepsapkákat mindig helyezzük vissza, ha hiányoznak, akkor pótoljuk. Ha túl nagynak érezzük a nyomást, akkor se eresszünk ki levegőt, amíg az abroncs meleg. A légnyomást mindig hidegen mérjük, és állítsuk. A legjobb, amit tehetünk esős időben, hogy okosan választjuk meg a sebességünket. Hiszen még a legideálisabb esetben is, mikor új, és kiváló vizes tulajdonságokkal rendelkező abroncsokon futunk – bekövetkezhet az a vízmélység és sebesség együttállás, ami már meghaladja a gumik fizikai korlátait.
Az aquaplaningnek vannak figyelmeztető jelei:
- Sárvédő felől érkező hangos zaj
- Túlságosan sima kormányzás
- Az ESP jelzőfénye elkezd villogni.
- A fordulatszám felpörög, de az autó sebessége eközben nem nő, ami a nem megfelelő tapadást jelzi.
Mit tehetünk sofőrként, ha bekövetkezik az aquaplaning?
- Ne bízzunk vakon az ESP és ABS segédrendszerekben, mert ezek csak akkor működnek megfelelően, amikor még van tapadás!
- Kerüljük a hirtelen kormánymozdulatokat! Ne így akarjunk korrigálni, a kormánykereket pedig két kézzel fogjuk meg.
- Mérsékeljük a sebességünket, de óvakodjunk a hirtelen fékezéstől is, csak finoman lassítsunk!
- Lépjünk rá a kuplungra!
- Erősen vizes úton kerüljük a tempomat használatát, mert ez – magas vízbe futva – akár automatikusan is kikapcsolhat, hirtelen gázelvételt eredményezve.
Forrás: Hungarokamion
———————————————————————————————————————————————————————————————————————–
Összeállította: Dobó Csaba
Minden jog fenntartva!
Ha a cikkből idézni szeretne, vagy az adatait fel kívánja használni, kérjük, linkkel jelölje meg a forrást.
Ha az egész cikket közölni szeretné, kérjük, forduljon szerkesztőségünkhöz.