Hessenben 2,3 millió euró állami támogatással kísérleti program indul a buszok gyorstöltésére. A 18 hónapig tartó kísérletben a VDL Citea busz 30 percenként érint egy gyorstöltőt. A feltöltés az utasok ki- és beszállási ideje alatt történik, kb. 150 másodperc alatt, ez újabb 30 perces ciklusra tölti fel a buszt. A gyakori gyorstöltés előnye, hogy így nem kellenek drága és nagy méretű akkumulátorok.
Az ultragyors töltés kulcsa egy köztes energiatároló egység és a busz tetejére szerelt áramszedő (Adaptív Balancing technológia). A megoldás nagy előnye, hogy alacsony feszültségen is működik, így elkerüli a többi gyorstöltő használatakor hirtelen fellépő nagy áramfogyasztást. Bárhol üzembe helyezhető mivel nem igényel külön hálózatfejlesztést. Vidéken főleg a városközi forgalmat bonyolító buszos vállalkozások hasznosíthatják jól ezt a módszert. A kísérleti program sikere esetén az ultragyors utántöltés gyors elterjedését jósolják a szakértők.
Forrás: Omnibusrevue
Minden jog fenntartva!
Ha a cikkből idézni szeretne, vagy az adatait fel kívánja használni, kérjük, linkkel jelölje meg a forrást.
Ha az egész cikket közölni szeretné, kérjük, forduljon szerkesztőségünkhöz.