A Daimler Truck, a Volvo és a TRATON csoport létrehozott egy Milence névre hallgató vegyes vállalatot. A Milence célja, hogy 2027-ig legalább 1.700 nagy teljesítményű elektromos töltőpontot építsenek fel Európában a nehézgépjárművek és buszok számára. Az 500 milliárd eurós támogatással rendelkező vállalat jelentősen felgyorsíthatja az elektromos meghajtású nehézgépjárművekre való átállást. Ha beválnak a Milence számításai, akkor az akkumulátoros teherautók piacán Európa 5 éven belül világelső lesz.
Az első töltőállomások Hollandiában, Németországban, Franciaországban, Belgiumban, Spanyolországban, Olaszországban, Norvégiában és Svédországban készülnek majd el. Hamarosan megjelennek a piacon az egy feltöltéssel 400 kilométernél hosszabb út megtételére képes elektromos teherautók is. Az új töltők pedig egy 40 tonnás teherautót 30-40 perc alatt képesek feltölteni.
Németország az elektromos töltőállomások gyors elterjedését kvótarendszerrel is igyekszik ösztönözni. Az e-kutak az eladott áram mennyisége alapján üvegházhatású gáz kvótákat kapnak, amit eladhatnak a hagyományos kutaknak. (Az ásványolaj-társaságoktól megkövetelik, hogy meghatározott százalékkal csökkentsék az üvegházhatású gázkibocsátást. Ez jelenleg 7 százalék, és 2030-ra 25 százalékra emelkedik. E követelmények teljesítése érdekében a vállalatok vagy csökkentik a kibocsátásukat, vagy vásárolhatnak kvótákat is.) Ezzel nemcsak ösztönzik a cégeket a fejlesztésekre, de egyúttal drágítják a hagyományos üzemanyagokat, és pénzhez juttatják a környezetkímélő szereplőket, például az elektromos töltőállomások üzemeltetőit. A befolyt kvótapénzekből így új töltőállomások létesülhetnek, és olcsóbbá válhat a töltés is. A kritikus hangok szerint azonban az elektromosjármű-tulajdonosok nem jártak jól a rendszerrel, mert nem csökken az áram ára és több töltőállomás sem épül a plusz bevételből. Ennek dacára a jövőben tovább emelkedik az e-töltőállomások által értékesített kvóták értéke.
Forrás: transport-online.de
K.T.
Minden jog fenntartva!
Ha a cikkből idézni szeretne, vagy az adatait fel kívánja használni, kérjük, linkkel jelölje meg a forrást.
Ha az egész cikket közölni szeretné, kérjük, forduljon szerkesztőségünkhöz.