A tervek szerint Münchenben 2025-ben megkezdődhet a telefonon rendelhető buszos szolgáltatás. Az utasok egy appon keresztül adhatják meg a kívánt útvonalat a müncheni közlekedési társaságnak (MVG), amely ezek alapján állítja össze az útvonalakat.
A rendszer a helyközi közösségi közlekedést teheti hatékonyabbá azzal, hogy a változó igényeknek megfelelően alakítja ki vagy át az útvonalakat. A müncheni rendszer kialakítása előreláthatóan 50 millió euróba kerül.
Az alsó-szászországi Wendland járásban kicsit másféle elképzelés alapján működik a telefonon rendelhető busz-szolgáltatás. Az utazni szándékozók egy mobiltelfonos app segítségével jelentkezhetnek be a szolgáltatásba. A távol eső helységek lakóit kis befogadóképességű járművek szállítják el ahhoz a buszmegállóhoz, ahonnan felszállhatnak az úti céljuknak megfelelő járatra.
A szolgáltatásban helyi taxik és bérautós cégek is közreműködnek. Szolgáltatásért az 5 eurós wendlandi napijegy árán felül egy euró felárat kell fizetni.
Forrás: Omnibusrevue
Minden jog fenntartva!
Ha a cikkből idézni szeretne, vagy az adatait fel kívánja használni, kérjük, linkkel jelölje meg a forrást.
Ha az egész cikket közölni szeretné, kérjük, forduljon szerkesztőségünkhöz.