• Cikkek
  • Belföld
  • Külföld
  • Vállalkozás
  • Újság
  • Megrendelés
  • Rólunk
  • Kapcsolat
  • Olvasói vélemény
  • Cikkek
  • Belföld
  • Külföld
  • Vállalkozás
  • Újság
  • Megrendelés
  • Rólunk
  • Kapcsolat
  • Olvasói vélemény
  • Home
  • Belföld
  • Busztransz hírek

Busztransz hírek

2022.01.06.2022.02.26. Busztransz hírek bejegyzéshez a hozzászólások lehetősége kikapcsolva

Belföld

Megérkeztek a magyar piacra a MAN új autóbuszai

A MAN Kamion és Busz Kereskedelmi Kft.  a fóti kirendeltségen tartotta az MAN Lion’s Intercity LE magyarországi bemutatóját. A Lion’s Intercity LE kétféle vezetőállással rendelhető, az egyik inkább a városi, a másik inkább a távolsági használathoz ideális. Az utasülések szintén széles választékkal állnak rendelkezésre az egyszerűtől a dönthető háttámlájú, kartámaszos, hárompontos biztonsági övvel felszerelt, igényes kárpitozású modellekig. A kapaszkodók és a tetőpolcok kialakítási lehetőségei is ezt a sokoldalúságot tükrözik, akárcsak az elektromos vagy pneumatikus működtetésű ajtók és a gumiabroncs méretek kínálata. A korszerű, Euro VIe minősítésű, 280, 330 és 360 lóerős D15-ös dízelmotorhoz pedig ZF vagy Voith automatikus sebességváltó kapcsolódik. A hazai bemutatón két demóbuszt tekinthettek meg a résztvevők. A rövidebb modell inkább városi/elővárosi kivitel 12,45 méteres hosszúságával és 49 ülő-, illetve 45 állóhelyével és mechanikusan működtethető kerekesszékes rámpájával. A másik jármű hosszabb távú, városközi feladatokhoz ideális 13,15 méter hosszúságával, 7,0 méteres tengelytávolságával, 53 ülő- és 49 állóhelyével, elektromos működtetésű kerekesszékes rámpájával és csomagtartó polcaival. Ebben a buszban minden ülőhelyhez olvasólámpa, levegőbefúvó és USB-csatlakozó is tartozik.  

Forrás: Hungarokamion

Új le- és felhajtó épül majd az M0-son

Az uniós közbeszerzési közlönyben megjelent az M0 autóút és az 5103 összekötő út csomópont fejlesztésének befejezéséről szóló felhívás. A nyertes ajánlattevő feladata lesz a déli lehajtó- és felhajtóág megvalósítása. Az M0 autóúton a halásztelki és szigetszentmiklósi csomópont között megközelítőleg 2,5 kilométeren három forgalmi sávot alakítanak ki. Az 5103 úton, a Leshegy utcától délre kétsávos körforgalmat alakítanak ki. 

Forrás: Magyar Építők

Fizetősek lettek az új építésű autópályaszakaszok 

  1. január 1-től több új építésű autópályaszakasz is bekerült az e-matrica rendszerbe. Az új díjköteles útszakaszok a következők:

– a Miskolc-észak és Tornyosnémeti közötti szakasz az M30-as autópályán (továbbra is díjmentesen lehet közlekedni az M30-as autópálya Miskolcot elkerülő szakaszán, a Miskolc- dél és Miskolc-észak csomópontok között)

– a Balatonszentgyörgy és Keszthely-Fenékpuszta közötti szakasz az M76-os autóúton

– a Sopron-kelet és Sopron-észak közötti szakasz az M85-ös autóúton

– az Abony és Törökszentmiklós-nyugat közötti szakasz az M4-es autóúton.

  1. január 1-től az e-matricák bruttó ára a táblázatban láthatók:
Típus/kategória D1 D1M D2 B2 U
Heti országos      (10 nap) 3 820 Ft 1 600 Ft 7 630 Ft 16 890 Ft 3 820 Ft
Havi országos 5 210 Ft 2 730 Ft 10 420 Ft 23 950 Ft 5 210 Ft
Éves országos 46 850 Ft 46 850 Ft 46 850 Ft 217 950 Ft 46 850 Ft
Éves megyei 5 450 Ft 5 450 Ft 10 900 Ft 21 800 Ft 5 450 Ft

 Forrás: kresszvaltozas.hu

Külföld

Új határátkelők nyílnak a román határon

A román kormány határozatban erősítette meg a két közúti határátkelőhely megnyitásáról szóló, tavaly áprilisban Gyulán aláírt román-magyar megállapodást. Ebben az szerepel, hogy a Kisvarjaspuszta (Variasu) és Dombegyház, illetve az Ottlaka (Graniceri) és Elek közötti határátkelőhelyek hétköznapokon is nyitva tartsanak a nappali órákban. A két határátkelőhely jelenleg csak szombati napokon vehető igénybe. A határozat szerint a két határátkelőhely romániai idő szerint 8 és 20, közép-európai idő szerint 7 és 19 óra között lesz nyitva a személyek és a 3,5 tonna alatti áruforgalom számára.  Mindkét határátkelő Arad és Békés megye között teremt újabb közúti összeköttetést. A határátkelőhelyek megnyitásával 12-ről 14-re emelkedik a közúti határátkelőhelyek száma a román-magyar határszakaszon.

Forrás: MTI

Már az Euro 4-es dízelek sem közlekedhetnek Brüsszelben

Január 1-től az Euro 4-es és alacsonyabb besorolású dízelautók, valamint egyes 11 évnél idősebb járművek környezetvédelmi okokból nem közlekedhetnek a brüsszeli régióban – írta a La Libre Belgique című napilap. A belga főváros 2019 januárjától alacsony kibocsátási zónát hozott létre, ahonnan fokozatosan kitiltják a legszennyezőbb járműveket, elsősorban dízeleket. 2022 első napjától kezdve megtiltják az Euro 4-es besorolású dízelautók, kisteherautók és buszok  közlekedését a brüsszeli régió 19 települését lefedő LEZ-övezetben. A járművek kivonására a hatóságok három hónapos, április 1-ig tartó átmeneti időszakot engedélyeznek. Ezt követően a szabálysértő járművezetők 350 eurós bírságot kapnak. A brüsszeli városvezetés 2025-ig a legtöbb dízel járművet fokozatosan kivonja a közlekedésből. A tervek szerint legkésőbb 2025-től az Euro 5-ös és a 9 évesnél idősebb dízelautók brüsszeli hajtási engedélye szűnik meg. 

Forrás: MTI

Lengyelországban a helyszínen elveszik a jogsit, ha babrálták a tachográfot

Januártól emelkedtek a közúti szabálysértésért kiszabható bírságok Lengyelországban. A január elsején életbe lépett változások értelmében a rendőrnek jogában áll a helyszínen elvenni a járművezető jogosítványát, ha valami gond van a tachográffal, például:

  • valaki más járművezetői kártyáját használta;
  • egynél több járművezetői kártyát használt;
  • valaki más korongját használja;
  • egynél több korongot használt;
  • a tachográf-adatok manipulálására szolgáló eszközt használ.

Növekedett a szabálysértő sofőrnek adható büntetőpontok felső határa is. Ma maximum 10 pontot lehet összeszedni, a változtatások után ez 15 lesz. A pontok csak két év után vesztik érvényüket. A pénzbírságokat is emelték. Egyes szabálysértések maximális összegét 30 000 zlotyira (2,3 millió forint) emelték, ilyen mértékű büntetést akkor szabhatnak ki, ha a tilosban előz a sofőr, vagy akkor, ha jogosulatlan személy vezeti a járművet, írja a lengyel hírügynökség. A gyalogátkelőknél elmulasztott elsőbbségadás miatt kiszabható bírság is emelkedett: 3000 zlotyi (238 ezer forint) a büntetés. Az alkoholos befolyásoltság vétsége miatti büntetéseknek pedig alsó határt szabtak: itt legalább 2500 zlotyi pénzbírságot kell kiszabni (közel 200 ezer forintot).

Forrás: trans.info

Emelkedett az osztrák minimálbér

Emelkedett az osztrák minimálbér

A 2022. január 1-én életbe lépő új kollektív szerződés szerint a gépjárművezetői bérek 4,96 százalékkal emelkednek. A 2023-as és 2024-es béreket a mindenkori infláción túl, további 0,5 százalékkal emelik Ausztriában. Előzetes számítások szerint a sofőrök bére a következő 3 évben kb. 11 százalékkal fog emelkedni. 

Az új kollektív szerződések januártól érvényesek. 

Az új kollektív szerződések januártól érvényesek. 

Buszsofőr

Munkahelyen töltött idő

órabér

hetibér  

1 évig

13,13 €

525,20 €

2-től 10 évig

13,17 €

526,80 €

11-től 20 évig

13,27 €

530,80 €

a 21. évtől kezdve

13,39 €

535,60 €

További tájékozódási lehetőség: bit.ly/buszvezetok 

Olaszország: új bírságkatalógus, magasabb büntetések

Az új olasz bírságkatalógus szerint büntetendő a táblagép, mobiltelefon és az egyéb “okos” eszközök használata a volán mögött. Az olasz kresz módosítása mindenféle elektronikus eszköz kézbe vételét tiltja vezetés közben. A rendelkezés megsértőivel szemben 165-től 1.667 euróig terjedő pénzbírság szabható ki. Ha valakit két éven belül másodszor is elkapnak, egy-három hónapra bevonhatják a jogosítványát és a bírság már 644 és 2.588 euró közötti összegre emelkedik.

Ezentúl szigorúbban büntetik bármely tárgynak vagy szemétnek a kihajítását a járművekből. A tárgyak kidobásáért 52-től 204 euróig terjedhet a pénzbírság. Szemét esetében 216-tól 866 euróig büntethető az elkövető. Nemcsak az útközbeni kihajítást büntetik, hanem az autópihenőben is bírság jár a szemetelésért.

Megduplázódott a rokkantak számára fenntartott parkolóhelyek jogosulatlan használatáért járó büntetés: a legalacsonyabb tétel 168 euró, a legmagasabb 672 euró. 

Forrás: Verkehrsrundschau 2021.11.19, Decreto Legislativo 1992/285. (olasz kresz)

Összeállította: Dobó Csaba és Kaibinger Tamás

Minden jog fenntartva!
Ha a cikkből idézni szeretne, vagy az adatait fel kívánja használni, kérjük, linkkel jelölje meg a forrást.
Ha az egész cikket közölni szeretné, kérjük, forduljon szerkesztőségünkhöz.

Bejegyzés navigáció

Nem adja fel az MKFE a GKI vizsgák ügyét
Kamarai hozzájárulás – most már ez is a központba megy

Ezek is érdekelhetik:

Piacfelügyeleti díj: elengedték a kisebb vállalkozásokat

2025.06.23.2025.06.23. No Comments

Nőtt a forgalomba helyezett autók száma, a buszoké csökkent

2025.06.17. No Comments

Adathalász támadás a „Magyar Közutak” nevében

2025.06.17. No Comments
Bejelentkezés

Megjelent új szakkönyvünk! Rendelje meg!

Várható időjárás

booked.net